У Тайвані уряд намагається зробити те, чого не змогла жодна країна чи навіть компанія: створити альтернативу Starlink, супутниковому інтернет-сервісу, яким керує ракетна компанія Ілона Маска SpaceX .
Starlink дозволив військовим, електростанціям і медичним працівникам підтримувати важливі онлайн-з’єднання, коли первинна інфраструктура вийшла з ладу в надзвичайних ситуаціях, таких як землетрус у Тонга та вторгнення Росії в Україну .
Офіційним особам Тайваню постійно нагадують, що його комунікаційна інфраструктура має бути здатною протистояти кризі. Острівна демократія розташована за 80 миль від Китаю, лідери якого пообіцяли застосувати силу, якщо буде потрібно, щоб стверджувати, що Тайвань є частиною його території.
Тайвань зазнає регулярних кібератак і майже щоденних вторгнень у його води та повітряний простір Народно-визвольної армії, яка була створена за останні роки.
А інфраструктура Тайваню крихка. Минулого року на віддалених островах Мацу , звідки видно узбережжя Китаю, протягом кількох місяців не працював Інтернет після того, як два підводні кабелі Інтернету зламалися. Ці волоконно-оптичні кабелі, які з’єднують Тайвань з Інтернетом, зазнали близько 30 таких розривів з 2017 року, в основному через якір, затягнутий багатьма кораблями в цьому районі.
Війна в Україні посилила відчуття вразливості лідерів Тайваню. Через російське озброєння та кібератаки значна частина її телекомунікаційної системи виведена з ладу, українська армія стала залежною від системи, контрольованої паном Маском.
T
Телекомунікаційне обладнання в Бейгані, частина островів Мацу, Тайвань. Минулого року тисячі жителів віддалених островів Тайваню місяцями терпіли дуже низьку швидкість Інтернету.Кредит…Huizhong Wu/Associated Press
«Українсько-російська війна дала нам глибоку рефлексію», — сказав Ляо Чжун-Хуан, директор фінансованого урядом Інституту досліджень промислових технологій. «Навіть якщо вартість його будівництва висока, за особливого сценарію цінність власного сузір’я необмежена».
SpaceX домінує в індустрії супутникового Інтернету, і пан Маск давно веде бізнес у Китаї через свою компанію з виробництва електромобілів Tesla, яка має велике виробниче підприємство в Шанхаї. Офіційні особи Тайваню вирішили, що найкраще буде побудувати супутникову мережу, яку вони зможуть контролювати.
Але створення мережі супутників, виготовлених, запущених і керованих з Тайваню, потребуватиме мільярдів доларів і років досліджень і випробувань.
SpaceX витратила п’ять років на запуск тисяч супутників на так звану низьку навколоземну орбіту, зону, набагато ближчу, ніж те, де літають традиційні супутники зв’язку, починаючи приблизно на 160 милях над Землею. Супутники надсилають сигнали до наземних терміналів, і перебуваючи на ближчій відстані, сигнал передається швидше.
Пан Маск неодноразово заявляв, що за лічені роки його супутникова мережа покриє всю земну кулю інтернет-послугами так само швидко, як і будь-яка наземна мережа.
Він не єдиний технологічний мільярдер з цією метою. Засновник Amazon Джефф Безос також оголосив про плани створення мережі на навколоземній орбіті. Але в той час, як SpaceX відповідає за більше половини активних супутників, що обертаються навколо Землі, Amazon запустила лише два.
Британська компанія OneWeb також відправила в космос кілька сотень супутників. Але зусилля були настільки дорогими, що британському уряду довелося виручити його, перш ніж він об’єднався з європейським конгломератом Eutelsat у компанію під назвою Eutelsat OneWeb.
Уряд Тайваню заявив, що хоче відправити свій перший супутник зв’язку на орбіту до 2026 року, а другий – протягом двох років, одночасно розробляючи ще чотири супутники для тестування. Президент Цай Ін Вень пообіцяв 1,3 мільярда доларів на космічну програму Тайваню, щоб розвинути найкращі з цих випробувань у супутникову інтернет-мережу, повністю створену та керовану з Тайваню.
Поки мережа розробляється, уряд Тайваню уклав угоди щодо доступу до існуючих супутникових мереж. Вона заявила, що планує розгорнути 700 терміналів, здатних приймати супутникові сигнали . У серпні вона стала партнером люксембурзької компанії SES, а в листопаді Chunghwa Telecom оголосила про партнерство з Eutelsat OneWeb. Партнерство може забезпечити рівні резервного копіювання навіть після того, як Тайвань запустить власну мережу.
«Нам потрібно інвестувати більше ніж в одну систему», — сказав Ісуо Цзен, науковий співробітник Інституту досліджень національної оборони та безпеки, мозкового центру, який фінансується міністерством оборони Тайваню. «Ми не можемо скласти всі яйця в один кошик».
Понад 40 тайванських компаній виготовляють частини в ланцюжку постачання супутників, сказав пан Ляо з Науково-дослідного інституту промислових технологій.
Створена в Тайвані супутникова мережа може зробити більше, ніж дати Тайваню альтернативну систему зв’язку. Це може зробити Тайвань виробником ключових технологій на довгі роки, так само як він є джерелом більшості передових напівпровідників у світі.
«Зараз ми сильні у виробництві напівпровідників та електроніки, але космос — це нова галузь, де ми можемо використовувати це», — сказав Ю-Цзю Ван, засновник Tron Future, стартапу, який створює корисне навантаження для одного з урядових супутників. тестує.
Серед проблем, з якими стикається Тайвань, – витрати на ракети, які запускають супутники. Більшість ракет можна використовувати лише один раз і вимагають величезної кількості палива, що робить вартість занадто високою для всіх, крім найбагатших урядів, щоб експериментувати з ними.
Кожен тайванський супутник, який відправлявся в космос з 2005 по 2016 рік, був запущений у Сполучених Штатах, сказав Єн-Сен Чен, засновник ракетно-пускової компанії TiSpace, який більше десяти років працював у попереднику Тайванського космічного агентства.
Минулого року тайванські дослідницькі та метеорологічні супутники запустили французька компанія Arianespace, а також SpaceX.
Можливо, жодна організація не виділила більше ресурсів на розробку ракет, ніж SpaceX.
Це стало настільки неминучим, що навіть відправляє в космос корисні вантажі конкурентів. У грудні в проекті пана Безоса було заявлено, що деякі його супутники піднімуться під час трьох майбутніх запусків Falcon 9 .
Тайбей вивчає шляхи придбання супутникових інтернет-технологій з 2018 року, зокрема в переговорах із SpaceX. Але пан Маск відмовився від вимоги, щоб будь-яка іноземна організація, задіяна в комунікаційній інфраструктурі, була спільним підприємством з місцевим партнером, який мав би мажоритарний пакет акцій. Пан Маск вважав це «абсолютно неприйнятним», — сказав Хсу Чі-сян, науковий співробітник Інституту досліджень національної оборони та безпеки. SpaceX не відповіла на запит про коментар.
Переговори не привели до будь-якого партнерства зі SpaceX.
Минулого місяця Майк Галлахер, республіканець від Вісконсіна, заявив, що, не зробивши Starlink доступним на Тайвані, SpaceX могла порушити свій контракт щодо надання послуги доступності для уряду США в усьому світі, згідно з листом, з яким ознайомилася The New York Times. .
SpaceX дотримується всіх своїх урядових контрактів США, відповіла компанія в публікації на X.
Відповідаючи на питання про перспективи будь-якої співпраці зі SpaceX, Міністерство цифрових справ Тайваню повідомило в заяві, надісланій електронною поштою, що воно «оцінить можливість співпраці» з будь-яким супутниковим оператором, якщо оператор «відповідає національній безпеці Тайваню та правила інформаційної безпеки».
Глибокі ділові зв’язки пана Маска в Китаї також викликали занепокоєння на Тайвані. Китай є найбільшим ринком Tesla за межами Сполучених Штатів.
Уряд Китаю послабив давні обмеження на іноземне володіння компаніями та роздав прибуткові стимули напередодні відкриття Tesla Gigafactory в Шанхаї. І він зробив коментарі, схвалюючи позицію Комуністичної партії Китаю щодо Тайваню.
«Що, якби ми покладалися на Starlink, а Маск вирішив скоротити через тиск з боку Китаю, тому що на кону китайський ринок?» — запитав пан Цзен у аналітичному центрі оборони. «Ми повинні взяти це до уваги».
Джерело: https://internetua.com/